De verificatiecode van de MFA-app wordt niet geaccepteerd bij het inloggen

De verificatiecode van de MFA-app wordt niet geaccepteerd bij het inloggen

Samenvatting

U probeert op DAS in te loggen met uw authenticatie-app, de inlognaam en wachtwoord worden geaccepteerd, maar bij het invoeren van de verificatiecode krijgt u de foutmelding "Verkeerde verificatiecode".

Oplossing

Neemt u de code van het juiste account over?

Misschien heeft u meerdere accounts in de authenticatie-app. Vergewis u ervan dat u de code van het juiste account overneemt: niet die waarmee u op Windows of andere systemen inlogt.
Idea
Het account heet normaal gesproken DA Systems <uw gebruikersnaam>
  1. Heeft u meerdere accounts die "DA Systems" heten? Dan heeft u waarschijnlijk eerder de authenticatiecode gereset en het oude account is blijven staan. Verwijder dan het oude account.
  2. Weet u niet meer welke het oude is, probeer dan de code van elk account van "DA Systems" en verwijder de verkeerde.
  3. Komt u er helemaal niet uit, vraag dan aan uw systeembeheerder om de authenticatiecode te resetten, verwijder de accounts met "DA Systems" uit uw authenticatie-app en maak een nieuw account in de authenticatie-app aan.

Staat de tijd op uw telefoon op automatisch?

De gebruikte algoritme voor de codes is tijdsgebonden. Mocht de tijd op uw telefoon aanzienlijk (meer dan 30 seconden) afwijken van de wereldtijd, zal de app een verkeerde verificatiecode afgeven en krijgt u een foutmelding bij het inloggen. Verifieer daarom dat de tijdsinstelling op uw telefoon op "automatisch bepalen" staat. Dit zorgt ervoor dat uw telefoon altijd in sync is met de wereldtijd.

Voert u de actuele code in?

De code verandert elke 30 seconden. Als u pas begonnen bent met het invoeren van de code op de computer, maar op de telefoon is deze al veranderd, dan moet u de nieuwe (nu geldende) code invoeren. Het is daarom handig om te beginnen met het invoeren als de code op de telefoon net veranderd is.
    • Related Articles

    • Mijn wachtwoord, gebruikersnaam of organisatienaam wordt niet geaccepteerd

      Inleiding Uw wachtwoord, gebruikersnaam of organisatienaam wordt niet geaccepteerd. U krijgt steeds een foutmelding dat deze niet kloppen. Oorzaak Er kunnen verschillende oorzaken zijn: U heeft uw wachtwoord recentelijk veranderd, maar uw browser ...
    • Bij het inloggen worden mijn wachtwoord niet meer automatisch ingevuld

      Inleiding Normaal gesproken opent u de inlogpagina van DAS en ziet u uw gebruikersnaam en wachtwoord vooraf ingevuld. Maar nu gebeurt dit niet meer. U moet de gebruikersnaam en/of wachtwoord zelf invullen. Oorzaak Het systeem (DAS) heeft in principe ...
    • Ik heb mijn wachtwoord veranderd, maar kan nog steeds niet inloggen

      Inleiding U hebt uw wachtwoord veranderd, maar krijgt nog steeds de melding dat uw inlognaam, wachtwoord of organisatienaam niet kloppen. Oorzaak Dit kan de volgende oorzaken hebben: Uw browser vult automatisch het oude wachtwoord in (nadat je hem ...
    • Ik heb geen inlogmail ontvangen. Hoe kan ik nu inloggen?

      Normaliter krijgt u een e-mail met inloginstructies als uw gebruikersaccount in DAS wordt aangemaakt. Als u deze e-mail niet heeft ontvangen of niet terug kunt vinden, kunt u uw wachtwoord opnieuw aanvragen. Hiervoor: Klikt u op de inlogpagina op de ...
    • Multi-factor authenticatie

      Introductie Er worden in DAS veel persoonsgegevens van betrokkenen opgeslagen. Het is daarom noodzakelijk om deze goed te beveiligen. Een wachtwoord kan bijv. door een derde afgekeken worden en later gebruikt worden om in het systeem in te loggen. Om ...