Module Groepen

Module Groepen

Hieronder volgt de gebruikershandleiding voor de module Groepen. Deze module maakt het mogelijk om Groepen in het systeem vast te leggen en er een dossier voor aan te maken. 


Vanuit deze module is het mogelijk om inzicht te verkrijgen in het gehele groepenbestand van de organisatie. Het is mogelijk om de gegevens in het overzichtstabel te filteren op verschillende kenmerken en de groepsdossiers te raadplegen.  


ALGEMEEN


Naast de algemene gegevens kan er ook per groepsdossier aanvullende informatie rondom een groep worden vastgelegd. Hierbij gaat het om de mogelijkheid om een plan van aanpak toe te voegen, om inzicht te verkrijgen in het aantal bestede uren aan een groep, het inzichtelijk krijgen vanuit welke personen een groep bestaat en welke kansen en risico’s er zijn, op welke locaties een groep aanwezig is. 


Het is mogelijk om de standpunten van de netwerkpartners op te nemen in het dossier zodat alle medewerkers op de hoogte zijn van de gemaakte afspraken. 


Daarnaast kunnen de medewerkers ook een logboek bijhouden waarbij alle betrokkenen inzicht krijgen in vastgelegde afspraken en verslagen. Ook is het mogelijk om allerlei belangrijke documenten te koppelen aan een groep. Het is ook mogelijk om via het tabblad Analyse een laatste matrix van diverse leefgebieden te genereren en de risicogebieden te bepalen.   


Alle ingevoerde gegevens kunnen worden samengesteld en gegenereerd tot een (voortgangs-)rapportage. Deze rapportage kan op maat worden samengesteld. Hieronder zoomen we in op alle bestaande functionaliteiten in het algemeen en kijken we per functionaliteit naar de juiste werkwijze. 


KERNFUNCTIONALITEIT

  • Algemeen overzichtstabel - Sorteren, filteren op groepsnaam, aantal leden, leiders, werkgebied, locaties, medewerker en op laatste contact. Groepen toevoegen en verwijderen. 
  • Groep - Toevoegen, bekijken, bewerken, verwijderen/archiveren.

 

TABBLAD ALGEMEEN


Bevat algemene informatie rondom de groep. Er staan standaardvelden aan zoals omschreven hieronder. Daarnaast is het mogelijk om op verzoek aanvullende velden in te stellen.

  • Groepsinformatie - Bekijken, bewerken, verwijderen.
  • Status - Aanmelding, begeleiding en afsluiting van een casus.
  • Betrokken organisaties - Toevoegen betrokken organisaties. 
  • Betrokken professionals - Toevoegen betrokken (externe) professionals. 
  • Locaties - Toevoegen, bekijken, verwijderen.
  • Bestanden - Toevoegen, bekijken, bewerken, verwijderen. 


TABBLAD ANALYSE


Bevat verschillende analysetools en methodieken om de voortgang van cliënten op diverse leefgebieden te monitoren. Indien gewenst kunnen deze analyses aan of uit worden gezet. 

  • ZRM
  • CSI
  • Leefgebiedenmeter
  • Vrijetijdsscan
  • Participatieladder
  • Positieve gezondheid
  • Talentenmeter
  • Competentiemeter


TABBLAD LOGBOEK


Bevat alle logboekverslagen rondom de groep. Het verslag bevat velden als datum, tijd, duur, onderwerp. Tevens kunnen er allerlei aanvullende velden worden ingericht. 

  • Overzicht logboekverslagen - Bekijken, bewerken, verwijderen. 
  • Nieuwe verslagen - Toevoegen, bewerken, verwijderen.


Instructie Overzicht alle groepen


Filter, sorteer, zoek op, bekijk of maak nieuwe groepen aan. 

  • Stap 1 - Sorteren
  • Stap 2 - Filteren
  • Stap 3 - Zoeken
  • Stap 4 - Bekijken
  • Stap 5 - Casus aanmaken


Stap 1: Sorteren

  • Alle kolommen kunnen worden gesorteerd (af en oplopend). Klik op het pijltje boven in de kolom om te sorteren.


Stap 2: Filteren

  • In alle kolommen met vaststaande keuzemogelijkheden kan er worden gefilterd op een of meerdere resultaten.


Stap 3: Zoeken

  • Alle kolommen kunnen ook direct worden doorzocht op concrete uitkomsten. Typ de gewenste combinatie in de typevelden en bekijk de resultaten.

Stap 4: Bekijken

  • Bekijken - Bekijken en raadplegen van bestaande dossiers.


STAP 5: Groep aanmaken

Via de knop toevoegen kunnen nieuwe groepen worden aangemaakt. Klik op toevoegen, kies aanmelddatum (staat standaard op huidige datum), bedenk een groepsnaam, vul de aanvullende informatie in en klik op opslaan.



    • Related Articles

    • Module Personen

      Hieronder volgt de gebruikershandleiding voor de module Personen. Deze module maakt het mogelijk om personen in het systeem vast te leggen en er een dossier voor aan te maken. Vanuit deze module is het mogelijk om inzicht te verkrijgen in het gehele ...
    • Module Locaties

      Introductie Deze module maakt het mogelijk om (geografische) Locaties in het systeem vast te leggen en er een dossier voor aan te maken. Vanuit deze module is het mogelijk om inzicht te verkrijgen in het gehele locatiesbestand van de organisatie ...
    • Module Casussen

      Hieronder volgt de gebruikershandleiding voor de module Casussen. Deze module maakt het mogelijk om casuïstiek werk (trajectgebonden werk) vast te leggen. Vanuit deze module is het mogelijk om inzicht te verkrijgen in alle lopende casussen. Via de ...
    • Module Projecten

      Hieronder volgt de gebruikershandleiding voor de module Projecten. Deze module maakt het mogelijk om Projecten in het systeem vast te leggen en er een dossier voor aan te maken. Vanuit deze module is het mogelijk om inzicht te verkrijgen in het ...
    • Module Gebruikers

      Introductie U wilt een nieuwe medewerker toegang geven tot het systeem of een bestaande gebruiker wijzigen of blokkeren. Overzicht De overzichtstabel laat alle geregistreerde gebruikers zien. Middels de filterbalk kan gezocht worden naar gebruikers ...