Module Casussen

Module Casussen

Hieronder volgt de gebruikershandleiding voor de module Casussen. Deze module maakt het mogelijk om casuïstiek werk (trajectgebonden werk) vast te leggen. 

Vanuit deze module is het mogelijk om  inzicht te verkrijgen in alle lopende casussen. Via de algemene overzichtstabel kunnen gegevens gefilterd worden op verschillende kenmerken. 


ALGEMEEN


Het is mogelijk om een persoon  toe te voegen aan een casus. Afhankelijk van de toegekende rol kan of een medewerker (uitvoerend of leidinggevend) of een derde partij (gemeentemedewerker) een persoon aanmelden (toevoegen aan een casus). 


Verder is het mogelijk om diverse medewerkers aan een casus te koppelen. Op het tabblad Algemeen is ook te zien welke status een casus heeft en of deze al in behandeling is. De manager is gemachtigd om de status van een casus aan te passen (een casus af te sluiten). Onder de vakken Gebruikers en Partners is te zien welke interne en externe professionals betrokken zijn bij een casus.  


Binnen een casus is het mogelijk om via het tabblad Analyse een nul- en voortgangsmeting op diverse leefgebieden uit te voeren.  


Daarnaast kunnen de medewerkers ook een logboek bijhouden waarbij alle betrokkenen inzicht krijgen in vastgelegde afspraken en verslagen. Ook is het mogelijk om allerlei belangrijke documenten te koppelen aan een casus. 

Alle ingevoerde gegevens kunnen worden samengesteld en gegenereerd tot een (voortgangs)rapportage. Deze rapportage kan op maat worden samengesteld. Hieronder zoomen we in op alle bestaande functionaliteiten in het algemeen en kijken we per functionaliteit naar de juiste werkwijze. 


FUNCTIONALITEIT

  • Algemeen overzichtstabel - Sorteren, filteren op startdatum, werkgebied, naam-achternaam, status, laatste contact, bestede uren, etc.
  • Casus - Toevoegen, bekijken, bewerken, verwijderen/archiveren.

 

TABBLAD ALGEMEEN


Bevat algemene informatie rondom de casus. Er staan standaardvelden zoals omschreven hieronder. Daarnaast is het mogelijk om op verzoek aanvullende velden in te stellen.

  • NAW-gegevens - Bekijken.
  • Status - Aanmelding, begeleiding en afsluiting van een casus.
  • Betrokken organisaties - Toevoegen betrokken organisaties. 
  • Betrokken professionals - Toevoegen betrokken (externe) professionals. 
  • Projecten - Toevoegen (+rol binnen het project), bekijken, verwijderen.
  • Locaties - Toevoegen, bekijken, verwijderen.
  • Bestanden - Toevoegen, bekijken, bewerken, verwijderen. 


TABBLAD ANALYSE


Bevat verschillende analysetools en methodieken om de voortgang van cliënten op diverse leefgebieden te monitoren. Indien gewenst kunnen deze analyses aan of uit worden gezet. 

  • ZRM
  • CSI
  • Leefgebiedenmeter
  • Vrijetijdsscan
  • Participatieladder
  • Positieve gezondheid
  • Talentenmeter
  • Competentiemeter


TABBLAD LOGBOEK


Bevat alle logboekverslagen rondom de casus. Het verslag bevat velden als datum, tijd, duur, onderwerp. Tevens kunnen er allerlei aanvullende velden worden ingericht. 

  • Overzicht logboekverslagen - Bekijken, bewerken, verwijderen. 
  • Nieuwe verslagen - Toevoegen, bewerken, verwijderen.


Instructie Overzicht alle casussen


Filter, sorteer, zoek op, bekijk of maak nieuwe personen aan. 

  • Stap 1 - Sorteren
  • Stap 2 - Filteren
  • Stap 3 - Zoeken
  • Stap 4 - Bekijken
  • Stap 5 - Casus aanmaken


Stap 1: Sorteren

  • Alle kolommen kunnen worden gesorteerd (af en oplopend). Klik op het pijltje boven in de kolom om te sorteren.


Stap 2: Filteren

  • In alle kolommen met vaststaande keuzemogelijkheden kan er worden gefilterd op een of meerdere resultaten.


Stap 3: Zoeken

  • Alle kolommen kunnen ook direct worden doorzocht op concrete uitkomsten. Typ de gewenste combinatie in de typevelden en bekijk de resultaten.

Stap 4: Bekijken

  • Bekijken - Bekijken en raadplegen van bestaande dossiers.


STAP 5: Casus aanmaken

Via de knop toevoegen kunnen nieuwe casussen worden aangemaakt. Klik op toevoegen,
kies aanmelddatum (staat standaard op huidige datum), zoek de persoon op door de naam in te typen,
kies de persoon en klik op toevoegen. Indien een persoon nog niet in de module Personen staat,
dan kan deze direct worden aangemaakt vanuit hetzelfde venster door op het blauwe icoontje te klikken.
Sla de nieuwe casus op.

Het is ook mogelijk om anonieme casussen aan te maken, deze functie dient wel aangezet te worden (door DA Systems). In dat geval komt er een tekststrook "Naam" te staan in het popup-venster van aanmaken nieuwe casus. In deze strook kan dan een (fictieve) naam of nummer worden ingevuld. De stap van het koppelen van een persoon kan dan worden overgeslagen.  






    • Related Articles

    • Module Groepen

      Hieronder volgt de gebruikershandleiding voor de module Groepen. Deze module maakt het mogelijk om Groepen in het systeem vast te leggen en er een dossier voor aan te maken. Vanuit deze module is het mogelijk om inzicht te verkrijgen in het gehele ...
    • Module Personen

      Hieronder volgt de gebruikershandleiding voor de module Personen. Deze module maakt het mogelijk om personen in het systeem vast te leggen en er een dossier voor aan te maken. Vanuit deze module is het mogelijk om inzicht te verkrijgen in het gehele ...
    • Module Projecten

      Hieronder volgt de gebruikershandleiding voor de module Projecten. Deze module maakt het mogelijk om Projecten in het systeem vast te leggen en er een dossier voor aan te maken. Vanuit deze module is het mogelijk om inzicht te verkrijgen in het ...
    • Module Locaties

      Introductie Deze module maakt het mogelijk om (geografische) Locaties in het systeem vast te leggen en er een dossier voor aan te maken. Vanuit deze module is het mogelijk om inzicht te verkrijgen in het gehele locatiesbestand van de organisatie ...
    • Module Gebruikers

      Introductie U wilt een nieuwe medewerker toegang geven tot het systeem of een bestaande gebruiker wijzigen of blokkeren. Overzicht De overzichtstabel laat alle geregistreerde gebruikers zien. Middels de filterbalk kan gezocht worden naar gebruikers ...